SEO savarankiškai: 4 pagrindiniai dalykai, kuriuos turite žinoti

SEO savarankiškai

Ankstesniame straipsnyje apžvelgėme, kas yra SEO apskritai, o dabar laikas pakalbėti, kaip savo internetinę svetainę susitvarkyti, kad ji nusipelnytų didesnio „Google“ palankumo.

Pati „Google“ 2008 m. lietuviškai parengė iliustruotą SEO pradžiamokslį „Google“ paieškos sistemos optimizavimo pradedančiųjų vadovas“. Jį galite atsisiųsti pdf formatu. Dar geresnį, atnaujintą 2010-aisiais – anglų kalba. Nors nuo 2010-ųjų prabėgo nemažai metų, esminiai dalykai nepasikeitė, todėl informacija aktuali ir šiandien.

Jei jūsų internetinę svetainę kurė ne kreivarankiai, samdyti SEO specialistus gali būti net visai nebūtina, ypač jei pasirūpinsite svarbiausiu dalyku –  kokybiška informacija. Svarbiausia, ką turite suprasti, – jūsų internetinei svetainei reikia ne aukštų Google reitingų, o lankytojų, kurie joje norėtų lankytis. Tą sako ir „Google“ aukščiau paminėtame jos parengtame vadove:

„Nors šio vadovo pavadinimas sudarytas iš žodžių „paieškos sistema“, patariame pirmiausia pagrįsti savo optimizavimo sprendimus ir tai, kas geriausia svetainės lankytojams. Jie yra pagrindiniai svetainės turinio vartotojai, kurie naudojasi paieškos sistemomis norėdami atrasti jūsų darbą. Jei skiriama per daug dėmesio konkretiems patobulinimams siekiant geresnio reitingavimo natūralios paieškos sistemų rezultatuose, jie gali būti ne tokie, kokių tikimasi.

Google

1. Pašalinkite techninius trūkumus

Svetainės krovimosi greitis ir suderinamumas su mobiliaisiais įrenginiais

Šiandien iš techninių dalykų itin svarbu, kad svetainė būtų pritaikyta mobiliesiems telefonams ir planšetėms – kad ne tik būtų puikiai įskaitoma mažame ekrane, bet ir veiktų greitai. Ypač tas pasijaus šiais metais – „Google“ apie permainas  paskelbė iš anksto, kad tinklalapių savininkai spėtų pasiruošti. Bausmių nebus, tiesiog nepritaikytos svetainės bus nukonkuruotos.

Ar jūsų svetainė pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, galite pasitikrinti čia, na, o įsivertinti svetainės krovimosi greitį padės šis „Pingdom“ greičio matavimo įrankis (jei svetainė skirta Lietuvai, pasirinkite testavimui Švedijoje esantį serverį, kaip žemiau matomame pavyzdyje):

Tinklalapio krovimosi greitis

Svarbu išsitestuoti ne tik titulinį, bet ir vidinius puslapius. „Pingdom“ parodo ne tik krovimosi greitį, bet ir tinklalapio svorį kilobaitais. Būtina paminėti dar vieną ypač svarbų dalyką – atkreipkite dėmesį į grafą „Requests“ – joje rodoma, kiek tinklalapis užkraudinėja įvairių elementų, pavyzdžiui, paveikslėlių, stiliaus ar javascript failų. Tai daro didelę įtaką krovimosi greičiui.  „Pingdom“ įrankis pateikia ir išsamią informaciją apie visus kraunamus elementus bei jų dydį bei pateikia rekomendacijas, ką vertėtų susitvarkyti.

Ką galite nesunkiai patobulinti – optimizuoti paveikslius, sumažindami jų rezoliuciją ir svorį. Jei svetainėje naudojate paveikslėlius, kuriems nereikalingas bespalvis fonas,  visada rinkitės jpg, o ne png formatą.  Tiesa, kai naudojate ne nuotraukas, o grafinius vaizdus, kuriuose nedaug atspalvių, gali būti, kad png formato failas bus mažesnis.

TinyJPG&TinyPNGBet kuriuo atveju rekomenduočiau naudotis nemokama TinyJPG ir TinyPNG paslauga, kuri leidžia gerokai suspausti paveikslėlius,  neprarandant vizualinės kokybės. „WordPress“ turinio valdymo sistemai netgi siūlomas nemokamas įskiepis „Compress JPEG & PNG images“, kuris automatiškais „sulieknins“ jūsų įkeliamus paveikslėlius. Nemokama versija leis apdoroti 500 paveikslėlių per mėnesį.

SSL sertifikatas

Trečias svarbus techninis dalykas – SSL. Dar 2014-aisiais „Google“ oficialiai savo tinklaraštyje paskelbė, kad svetainėse įdiegtas SSL sertifikatas yra vienas iš tinklalapių reitingavimo faktorių. Taigi tuomet buvo tik rekomenduojama SSL sertifiktą įsidiegti.  Tačiau panašu, kad ši rekomendacija netrukus bus panašesnė į reikalavimą, mat nuo 2018 m. liepos mėn. „Google“ besinaudojantiems „Chrome“ naršykle pradės rodyti, kad tinklalapis yra nesaugus, jei jame nebus įdiegto SSL sertifikato. Kas tai yra ir kaip įsidiegti, galite perskaityti kitame mano straipsnyje čia.

META žymos

Jei jūsų svetainės ar parduotuvės turinio valdymo sistema leidžia kiekvienam puslapiui atskirai suvesti META pavadinimus (Meta title) ir META aprašymus (Meta description), būtinai tą padarykite. Pavyzdžiui, jei naudojate pasaulyje populiariausią turinio valdymo sistemą „WordPress“, rekomenduoju įsidiegti ir nemokamą įskiepį „Yoast SEO“, kuris tai leis padaryti itin patogiai. Tokį naudoju ir aš.

Meta žymos kiekvienam svetainės vidiniam puslapiui turi būti skirtingos! Ypač svarbūs meta pavadinimai – jie ne tik rodomi Google paieškoje, bet ir turi didelę įtaką puslapių reitingavimui. Kad lengviau suprastumėte, žvilgtelkite į iliustraciją:

META žymos Google paieškoje

Kuo tiksliau meta pavadinimas sutaps su „Google“ lankytojo įvestais paieškos žodžiais, tuo daugiau šansų, kad jūsų svetainė bus rodoma aukščiau. Kitaip tariant,  svarbi netgi žodžių tvarka. Tarkim, jei šiuo konkrečiu atveju žmogus paieškoje įves „kaledinis vardu traukimas“, svetainė bus rodoma aukščiau, nei tuo atveju, jei paieškoje įvestų „vardu traukimas per kaledas“. Taigi ką jums reikia padaryti – kaskart pabandyti nuspėti, kaip žmonės ieškotų jūsų svetainės, produkto ar paslaugos. Na, o kad nereikėtų spėlioti, tam yra ir įrankių, pavyzdžiui, Google „AdWords“ raktinių žodžių planavimo priemonė KeywordPlanner.  Pasižiūrėkime, kaip ji veikia:

Google raktinių žodžių planavimo priemonė KeywordPlanner

Įvedus raktinį žodį „langai“, matome, kad per mėnesį Lietuvoje pagal tiksliai tokį raktažodį atliekama nuo 1 iki 10000 paieškų. Tiek pat ir „plastikiniai langai“, užtat „langai plastikiniai“ – tik nuo 100 iki 1000.  Taigi, kai jau žinote statistiką, belieka nuspresti, kurių lankytojų jums reikia – ar tų, kurie ieško „plastikiniai langai“, ar tų, kurie ieško „langai plastikiniai“. Sakysit, durnas klausimas, žinoma, kad reikia tų, kurių daugiau. O jūs pagalvokit! Jei jūsų svetainė pagal populiaresnį raktažodį yra, tarkim, tik trečiame „Google“ paieškos rezultatų puslapyje, o pagal mažiau populiarų būtų net pirmame, tai visgi ką tuomet rinktumėtės? Visgi aklai pasikliauti šiais skaičiai irgi nereikėtų vien todėl, kad jie paskaičiuojami imant metinį paieškų skaičių padalijus iš 12. Taigi metų bėgyje situacija gali pasikeisti gana ženkliai, ypač prekiaujant sezoninėmis prekėmis ar paslaugomis.

Rekomenduojamas Meta pavadinimo ilgis – iki 70 simbolių (su tarpais). Jei parašysite ilgesnį, „Google“ tiesiog rodys jį ne visą. O štai Meta aprašymų ilgį „Google“ visai neseniai padidino netgi dvigubai – nuo šiol galima įvesti net ~300 simbolių (su tarpais).

Nors, priešingai nei Meta pavadinimuose, Meta aprašymuose naudojamas tekstas neturi įtakos reitingavimui, jis netgi labai svarbus – žmonės paskaitę nuspręs, ar verta spausti ant nuorodos. Šis tekstas turi veikti kaip reklama. Taip pat turėkite omenyje, kad „Google“ analizuoja ir tai, kaip elgiasi žmonės jos paieškos puslapiuose. Pavyzdžiui, jei nuoroda į jūsų svetainę rodoma tik 8-ta nuo viršaus, tačiau žmonės ant šios nuorodos spaudžia gerokai dažniau, negu ant tų, kurios rodomos aukščiau, tikėtina, kad tai paskatins Google jūsų nuorodą pakelti į viršų. Bet gali būti ir atvirkščiai –  jei dauguma paspaudę ant  nuorodos ir jūsų svetainėje neradę to, ko tikėjosi, po kelių sekunčių vėl tęs paiešką, „Google“ į tai taip pat atsižvelgs ne jūsų naudai.

2. Skirkite laiko svetainės užpildymui unikaliu turiniu

Tegul teksto būna daug ir jis būna konkrečiai susijęs su svetainėje pristatoma veiklos rūšimi, paslauga ar preke. „Google“ mėgsta iiiiiilgus straipsnius, pavyzdžiui, 2000 žodžių apimties. Jei prižiūrite internetinę parduotuvę, pasirūpinkite, kad visos jos prekės, kad ir kokios nuobodžios būtų, turėtų išsamius aprašymus. Rinkdamiesi raktinius žodžius, nesusikoncentruokite į 1-2 pagrindinius. Atminkite, kad „Google“ paieška naudosis žmonės, o ne kompiuteriai, todėl nevenkite naudoti ir įvairių sinonimų. Žmonės yra labai skirtingi, todėl paieškoje rašo pačius įvariausius raktinius žodžius tam pačiam daiktui ar paslaugai rasti. Neretai mažiau populiarūs raktažodžiai bendroje sumoje atveda daugiau lankytojų nei tie keli pagrindiniai. Daugiau protingai paruošto teksto = daugiau raktinių žodžių, pagal kuriuos tinklalapis galės būti randamas.

Nors tai nėra lengva, bet jei sugebėsite savo svetainės lankytojus įtikinti, kad išmanote tai, ką darote ir apie ką rašote, tokia investicija laikui bėgant atsipirks su kaupu. Žmonės ims jūsų svetainę rekomenduoti vieni kitiems – kituose tinklalapiuose ims dėti nuorodas į jūsiškę. O „Google“ savo ruožtu į tai būtinai atsižvelgs.

Svetainėje neturėtų būti dubliuoto turinio. O jis būna dviejų rūšių – toks, kurį mes patys pradubliuojam, nes pritrūksta fantazijos sukurti skirtingus panašiems puslapiams (pvz, puslapiui „Apie mus“ ir puslapiui „Mūsų paslaugos“) ir toks, kurį automatiškai sukuria naudojama turinio valdymo sistema, ko pasekoje tas pats puslapis pasiekiamas keliais skirtingais adresais. Tai yra negerai. O tokių situacijų pasitaiko tikrai neretai, ypač elektroninėse parduotuvėse ar tinklaraščiuose. Pavyzdžiui, į identišką prekių sąrašą galima patekti paspaudus ant prekių gamintojo pavadinimo, esančio prekių filtre arba prekės aprašymo puslapyje. Rezultatas bus tas pats, bet URL adresai – skirtingi. Taigi, kad paieškos sistemos į savo duomenų bazę bereikalingai neįsitrauktų daugybės nereikalingų adresų, kaskart būtina nurodyti, kuris adresas yra pagrindinis. Tam sukurta žyma canonicalKaip ją teisingai naudoti, skaitykite „Google“ pagalbos puslapyje.

3. Pasirūpinkite atgalinėmis nuorodomis

Kad į jūsų tinklalapį vestų daug nuorodų iš kitų tinklalapių, yra ypač svarbu. „Google“ tokias nuorodas vertina kaip jūsų svetainės rekomendacijas. Matydama, kad žmonės jūsų svetainę mini dažnai, mano, kad ji tikrai verta dėmesio, todėl ir pati ją ima rekomenduoti – iškeldama paieškos rezultatuose aukščiau. Tačiau svarbu suprasti, kad svarbiausia ne nuorodų kiekis, o jų kokybė. „Google“ atsižvelgia į tai, kokiame tinkalalapyje ir kokiame kontekste ta nuoroda panaudota. Pavyzdžiui, jei dviratininkų svetainėje atsidurs nuoroda į jūsų svetainę, nors ši su dviračiais neturi nieko bendro, tokios nuorodos nauda, žvelgiant „Google“ akimis, bus labai abejotina. Tačiau jei prekiaujate dviračiais ir gerus reitingus turinčiame dviratininkų forume kažkas patalpins nuorodą į jūsų el. parduotuvę, tokia nuoroda bus labai naudinga.

Be to, kadangi kiekvienas tinklalapis turi tam tikrą PageRank reitingą „Google“ vertinimo skalėje, jei aukštai vertinamame tinklalapyje atsiras nuoroda į jūsų tinkalapį, Google jūsų svetainės vertinimą taip pat šiek tiek padidins, ypač jei jūsų ir jus rekomenduojančio tinklalapio tematika bus artima.

Ko daugelis nežino – teigiamai veikia ne tik nuorodos, bet ir tiesiog įmonės pavadinimo ar svetainės adreso paminėjimas internete.  Žinoma, „Google“ dirbtinis intelektas gali atsižvelgti ir į tai, kokiame kontekste tai daroma. Pavyzdžiui, galbūt minima iš neigiamos pusės.

Kaip priemonė apsaugai nuo spamo, šiuolaikinės tinklalapių turinio valdymo sistemos nuorodos atvaizdavimo HTML kode dažnai automatiškai įterpia papildomą atributą rel=“nofollow“, kuris paieškos sistemoms nurodo, kad tokios nuorodos nereikėtų nei sekti, nei vertinti kaip rekomendacijos. „Google“ šiuo klausimu pasisakė, kad taip ir daro – tokias nuorodas tiesiog ignoruoja.  Ką tai duoda? Na, pavyzdžiui, jei populiariame portale tyčia parašytumėte straipsniui komentarą ar įrašą svečių knygoje, kuriame patalpintumėte nuorodą, vedančią į kitą svetainę, tas neduotų jokio efekto SEO prasme.

4. Neapgaudinėkite Google

„Google“ paieškos tikslas nėra tik parodyti su įvestais paieškos žodžiais susijusią informaciją. Tikslas yra, kad ta informacija ieškančiajam būtų kuo naudingesnė, ir ja naudotis būtų patogu. Na, čia tam, kad žmonės nenusiviltų „Google“ galimybėmis pateikti geriausius paieškos rezultatus. Pavyzdžiui, net jei turinio atžvilgiu svetainė būtų labai naudinga, ji nebus siūloma pati pirmoji, jei jos krovimosi laikas bus labai ilgas. Be to „Google“ stebi kaip elgiasi besinaudojantieji paieška – jei kažko ieškodami jie vis grįžta į „Google“ paieškos puslapį ir to paties dalyko ieško toliau, „Google“ daro prielaidą, kad galbūt ankstesnės jos pasiūlytos svetainės nebuvo pakankamai kokybiškos, ypač jei tokios situacijos kartojasi.

Todėl nepersistenkite su besaikiu raktinių žodžių naudojimu, nedubliuokite tekstų, nevokite tekstų iš kitų svetainių („Google“ žino, kur tas pats tekstas buvo paskelbtas pirmiausia). Jūsų tikslas – kad lankytojas, apsilankęs jūsų svetainėje, ten rastų tai, ko ir tikėjosi.

Jei visgi savarankiškai su SEO susitvarkyti nepajėgsite ar tiesiog neturite tam laiko, kreipkitės – mielai padėsiu, nes ko gi nepadarysi už pinigus 🙂

Patiko? Pasidalink:
Facebook0
Google+0
https://blg.lt/seo/seo-savarankiskai-pagrindiniai-dalykai-kuriuos-turite-zinoti/
Twitter2
LinkedIn1

Autorius: Tomas Žilinskas

Domiuosi viskuo, kas vyksta internete – el. prekyba, internetine rinkodara, SEO. Atsidaręs savo CV matau, kad jau 10 metų iš to ir duoną valgau. Ir vis negana. Norisi ir pačiam tobulėti, ir savo žiniomis dalintis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *