Kas tas SEO?

Kas tas SEO?

Turbūt jau girdėjote trijų raidžių burtažodį „SEO“, stebuklingai padedantį visoms interneto svetainėms atsidurti pirmosiose Google paieškos rezultatų pozicijose? Kas tai, kaip veikia?

Šį klausimą man jau ne kartą uždavė, bet trumpai į jį atsakyti turbūt neįmanoma. Štai standartinis apibrėžimas „SEO – optimizavimas paieškos sistemoms“ (search engine optimisation, angl.), man neitin patinka, nes po jo dažnai seka klausimas „o kas tas optimizavimas?“. Todėl neretai sakau, kad „SEO – menas pergudrauti Google“.

Yra ir daugiau paieškos sistemų, bet būtent „Google“ yra tai, į ką reikia kreipti dėmesį, jei jums rūpi jūsų lietuviškos svetainės lankomumo didinimas. Pagal ką „Google“ reitinguoja tinklalapius, dalį informacijos pateikia pati savo rekomendacijose tinklalapių kūrėjams, o likusią dalį SEO specialistams lieka susirasti bandymų keliu, kas nėra lengva, ypač kai „Google“ reitingų skaičiavimo algoritmus pastoviai atnaujina.

Kas nulemia kaip aukštai „Google“ rezultatuose atsidurs jūsų tinklalapis:

  • Konkurencijos lygis tarp panašaus pobūdžio svetainių
  • Svetainės pritaikytumas mobiliesiems įrenginiams
  • PageRank reitingas, kuris priklauso nuo nuorodų į Jūsų tinklalapį ar el. parduotuvę skaičiaus ir tinklalapių, kuriuose jos patalpintos, kokybės (!)
  • Svetainės tekstai – jų unikalumas, apimtis, teisingas raktinių žodžių ir frazių naudojimas
  • Domenas (jo amžius ir jį sudarantys žodžiai), svetainės puslapių adresų sandara
  • Teisingas meta „title“, h1, h2, h3, alt ir kt. žymų naudojimas
  • „Structured data“ naudojimas
  • Svetainės HTML kodo tvarkingumas
  • Svetainės krovimosi greitis
  • Neveikiančių vidinių nuorodų skaičius
  • SSL saugumo sertifikato naudojimas

Tai tik keletas pagrindinių elementų, be kurių yra dar daugybė įvairių niuansų. Apie techninį SEO galite paskaityti šiame straipsnyje.

Lengviausia SEO proceso dalis – techninė. Tai tinklalapio kodo (HTML) ir struktūros koregavimas, kad atitiktų tam tikrus standartus. „Google“, analizuodama tinklalapį, bando įvertinti, kuri jame pateikiama informacija yra esminė, o kuri mažiau svarbi. SEO gali padėti akcentuoti kai kuriuos dalykus, į kuriuos „Google“ turėtų akreipti didesnį dėmesį.

Sudėtingesnė SEO dalis – konkurentų analizė, tinklalapio tekstų koregavimas, kokybiško turinio kūrimas ir, svarbiausia, užtikrinimas, kad į tinklalapį vestų kuo daugiau nuorodų iš kitų svetainių, kurios „Google“ požiūriu yra kokybiškos. Su kažkuom varžantis, svarbu įvertinti savo priešininką. Todėl norint paieškos rezultatuose pakilti aukščiau už „tinklalapį A“, reikia žinoti, kuo jis geresnis, kad nusipelnė didesnės „Google“ malonės. Bėda ta, kad aplenkus „tinklalapį A“, poryt jus gali aplenkti „tinklalapis B“, o dar po savaitės – tas pats „Tinklalapis A“, jei labai pasistengs. Deja, jei esate tik smulkaus, neįtakingo tinkalalapio savininkas, tai bus nesibaigiantis procesas.

Ar „SEO specialistų“ pastangos pasiteisins, ar ne, priklauso nuo kiekvieno konkretaus atvejo. Net jei svetainė perdaroma, kad techniškai atitiktų gerąją SEO praktiką, tai dar negarantuoja sėkmės – ją nukonkuruoti gali net ir tokia svetainė, kuri technine prasme prieštarauja visoms SEO taisyklėms. Kodėl taip yra? Ogi dėl teisingų priežasčių – svarbiausia turi būti svetainės lankytojui naudingas turinys. Deja, „Google“ dirbtinis intelektas vis dar ne visada sugeba teisingai šį faktorių įvertinti, todėl SEO priemonėmis kai kurios svetainės išsikovoja geresnes pozicijas nei yra iš tiesų vertos.

Patiko? Pasidalink:
Facebook0
Google+0
https://blg.lt/seo/kas-tas-seo/
Twitter2
LinkedIn1

Autorius: Tomas Žilinskas

Domiuosi viskuo, kas vyksta internete – el. prekyba, internetine rinkodara, SEO. Atsidaręs savo CV matau, kad jau 10 metų iš to ir duoną valgau. Ir vis negana. Norisi ir pačiam tobulėti, ir savo žiniomis dalintis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *