Google PageRank™ ir alternatyvos šiandien

Google PageRank alternatyvos

Manoma, kad vienas iš esminių dalykų, pagal ką Google vertina interneto puslapius, yra „PageRank™“. Tai „Google“ įkūrėjų Larry Page ir Sergey Brin Stanfordo universitete (JAV) sukurtas ir patentuotas sudėtingas internetinių nuorodų analizavimo mechanizmas. „Google“ paieškos sistema, algoritmą naudoja tinklalapių reitingui vertinti, priskiriant tam tikrą balų skaičių kiekvienam tinklalapiui, t.y. kiekvienam internetinės svetainės puslapiui individualiai. Tokiu būdu pasitelkusi „PageRank™“ technologiją, „Google“ pakeitė iki tol vyravusį principą, kaip atliekamos paieškos internete. Iki tol paieškos sistemos tik analizuodavo tekstą tinklalapiuose ir pateikdavo paieškos rezultatus, labiausiai atitinkančius įvestą paieškos žodį ar frazę, o „Google“ papildomai ėmė vertinti ir tų tinklalapių kokybę.

Anksčiau „Google“ visiems leido tikrinti, koks yra bet kurio internetinio puslapio PageRank, interneto naršyklėje įsidiegus „Google įrankių juostą“ (Google Toolbar, angl.), tačiau nuo 2013 m. pabaigos šie viešai rodyti PageRank duomenys  nebebuvo atnaujinami. 2014-ųjų spalį „Google“ paskelbė, kad jie ir nebebus atnaujinami, kol galiausiai 2016-aisiai išvis jų rodymą išjungė. Tikėtina, kad „Google“ ir šiandien tebenaudoja PageRank kaip vieną iš reitingavimo kriterijų, tačiau su  mumis šia informacija nebesidalina. Priežastis, kodėl „Google“ taip pasielgė, yra paprasta – dėl piktnaudžiavimo PageRank duomenimis, perkant nuorodas didelius reitingus turinčiose svetainėse ir tokiu būdu dirbtinai keliant kitų svetainių SEO reitingus.

Nors internete ir šiandien yra daugybė tinklalapių, kuriuose galima pasitikrinti savo svetainės PageRank dešimbalėje sistemoje, rezultatais nereikėtų pasitikėti – nė vienas šios paslaugos teikėjas nėra tiesiogiai susijęs su „Google“, todėl niekaip negali žinoti, koks yra vieno ar kito tinklalapio PageRank.

Pasak Google Webspam komandos vadovo Matt Cutts, nors PageRank ir svarbus, jo įtakos nereikėtų suabsoliutinti, kadangi yra daugiau nei 200 kriterijų, pagal kuriuos „Google“ vertina tinklalapius.

Nors informacija apie PageRank viešai nebeprieinama, tinklalapių savininkams ir SEO specialistams galimybė paprastai palyginti vieną tinklalapį su kitu yra itin svarbi. Pavyzdžiui, tai padeda palyginti šansus, kaip seksis organinėje paieškoje, lyginant su konkurentais bei padeda priimti sprendimą, ar apsimoka reklamuotis vienoje ar kitoje svetainėje

Jei paklaustumėte, ar yra PageRank alternatyvų, atsakyčiau, kad taip ir kelias išvardinčiau, bet jei paklaustumėte, ar jos bent iš tolo prilygsta „Google“ PageRank, atsakyčiau, kad ne.  Kad tai nebūtų vien tušti žodžiai, panagrinėkim konkrečiau.

Moz: MozRank, MozTrust, Domain Authority (DA), Page Authority (PA)

Autorius – kompanija „Moz“, vieni iš pirmųjų SEO ekspertų, iki 2013-ųjų pasaulio SEO bendruomenei žinomi kaip SEOmoz. Veiklą pradėjusi nuo tinkalaraščio, šiandien „Moz“ yra vieni iš savo srities lyderių, SEO agentūroms siūlančių galingus įrankius SEO ir internetinei rinkodarai. Moz turi savo robotus vorus, kurie analizuoja internetą ir duomenis talpina į milžinišką duomenų bazę, vadinama Mozscape indeksu, kuris pilnai atnaujinamas maždaug kartą per mėnesį. 2018 m. vasario 5 d. duomenimis Mozscape indeksą sudarė 145 mlrd. puslapių, priklausančių 258 milijonams domenų, kuriuose buvo 1,099,583,383,162 (1,1 trilijonas) nuorodų. Remiantis šiuo milžinišku duomenų kiekiu ir apskaičiuojami žemiau išvardinti reitingavo rodikliai:

  • MozRank yra  „Google“ PageRank analogas. Puslapiai vertinami dešimbalėje sistemoje, pagal tokį patį principą: Puslapio Mozrank priklaso nuo to, kiek internete yra nuorodų, vedančių („linkinančių“) į tą puslapį, bei koks tų vedančių nuorodų puslapių MozRank įvertinimas.
  • MozTrust: apskaičiuojamas taip pat, kaip MozRank, tik papildomai įvertinamas „linkinančių“ svetainių autoritetas. Pavyzdžiui, nuoroda, vedanti iš valstybinių institucijų arba universitetų puslapių, būtų skaitoma kaip itin vertinga.
  • Page Authority yra konkretaus svetainės puslapio įvertinimas šimtabalėje vertinimo sistemoje, kuris leidžia prognozuoti, kaip tam konkrečiam puslapiui seksis organinėje paieškoje, lyginant su kitais. Apskaičiuojama pagal MozRank, MozTrust ir daug kitų kriterijų.
  • Domain Authority yra ko gero svarbiausias rodiklis, parodantis svetainės domeno (visųjo vidinių puslapių) bendrą įvertinimą šimtabalėje vertinimo sistemoje. Tai leidžia prognozuoti, kaip svetainei seksis organinėje paieškoje, lyginant su kitomis. Apskaičiuojama pagal MozRank, MozTrust ir daug kitų kriterijų.

Visus šiuos rodiklius sieja vienas dalykas, pavyzdžiui, Domain Authority pasikelti nuo 20 iki 30 yra daug lengviau nei pasikelti nuo 30 iki 40.

Pasitikrint savo svetainės rodiklius galite čia. Na, o įdomumo dėlei pasižiūrėkime į 2018-02-24 dienos kai kurių Lietuvoje populiarių svetainių rodiklius, papildomai palyginant ir su manąja svetaine blg.lt (kaip man tai pavyko – neklauskit):

Populiarių svetainių MozRank, Domain Authority, Page Authority

 

Ahrefs: Ahrefs Rank (AR), Domain Rating (DR) ir URL Rating (UR).

Autorius – kompanija „Ahrefs“, veiklą pradėjusi Ukrainoje.  Ahrefs teikia tokias pačias paslaugas SEO ir internetinės rinkodaros specialistams, kaip ir ansčiau minėta Moz. Visgi Ahrefs giriasi, kad jos robotų, skenuojančių internetą, pajėgumai yra antroje vietoj po „Google“ – nusileidžia tik tris kartus, taigi lenkia net Bing, Yahoo ir Yandex paieškos sistemų robotus.  Ahrefs duomenis talpina į kelias atskiras duoemenų bazes ir jas naudoja skirtingoms savo paslaugoms teikti. Pavyzdžiui, turinio indekse, kuris pilnai atnaujinamas maždaug kartą per mėnesį, šiuo metu yra daugiau nei 850 mln. puslapių, o didžiajame raktažodžių indekse – 5,5 mlrd. raktinių žodžių, rastų 190 mlrd. puslapių, priklausančių 174 milijonams domenų, kuriuose buvo 2,1 trilijonas išorinių nuorodų.  Remiantis šiuo milžinišku duomenų kiekiu ir apskaičiuojami žemiau išvardinti reitingavimo rodikliai:

  • URL Rating yra konkretaus svetainės puslapio įvertinimas šimtabalėje vertinimo sistemoje, kuris leidžia prognozuoti, kaip tam konkrečiam puslapiui seksis organinėje paieškoje, lyginant su kitais.
  • Domain Rating rodiklis parodo svetainės domeno (visų vidinių puslapių) bendrą įvertinimą šimtabalėje vertinimo sistemoje, leidžiantį prognozuoti, kaip svetainei seksis organinėje paieškoje, lyginant su kitomis.
  • Ahrefs Rank yra kiekvienos svetainės sureitingavimas iš eilės nuo Nr. 1 iki tų 174 milijonų, t.y., nuo turinčių daugiausiai nuorodų iš didžiausią reitingą turinčių svetainių, iki tų, kurios turi mažiausia į jas vedančių nuorodų. Kitaip tariant, visos svetainės surikiuojamos iš eilės pagal jų Domain Rating.

Deja, Ahrefs savo duomenimis veltui nesidalina, todėl nepasakysiu, kur galite savo svetainės reitingą pasitikrinti nemokamai.

Alexa Traffic Rank

Alexa Internet, Inc. yra dukterinė Amazon.com, Inc. įmonė. Nors Alexa reitingas visai nepanašus į Google PageRank, būtų keista, jei jo nepaminėčiau. Alexa svetaines reitinguoja pagal jų populiarumą, t.y. pagal realų lankomumą. Taigi labiausiai lankoma svetainė gauna reitingo Nr. 1, vadinasi, kuo numeris didesnis, tuo svetainė nepopuliaresnė. Alexa pripažįsta, kad jos reitingas tikslus tik vertinant pačias populiariausias svetaines tarpusavyje.

Didžiausias Alexa reitingavimo minusas yra tas, kad didžiają dalį duomenų Alexa gauna iš vartotojų, įsidiegusių Alexa įrankių juostą. Taigi, jei nė vienas tos juostos turėtojas į jūsų puslapį neužsuko, tai Alexa apie jūsų egzistavimą net ir nežino.

Straipsnis bus papildytas – paaiškinsiu, kodėl Moz, Ahrefs ir ki kitais reitingas negalima aklai tikėti

Patiko? Pasidalink:
Facebook0
Google+0
https://blg.lt/seo/google-pagerank-ir-alternatyvos-siandien/
Twitter2
LinkedIn1

Autorius: Tomas Žilinskas

Domiuosi viskuo, kas vyksta internete – el. prekyba, internetine rinkodara, SEO. Atsidaręs savo CV matau, kad jau 10 metų iš to ir duoną valgau. Ir vis negana. Norisi ir pačiam tobulėti, ir savo žiniomis dalintis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *